Χρήστο απο το συγκεκριμένο παράδειγμα που έφερες φαίνεται πως το ντίζελ είναι 18% πιο οικονομικό, αν δεν είναι πολύ πιο αργό, αν αυτή η διαφορά στην κατανάλωση επαληθεύεται και στην πράξη* και αν ο κινητήρας έχει καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας (αν δεν έχει μεγάλο turbo lag και πολύ αργή απόκριση στο γκάζι) τότε μάλλον είναι η καλύτερη επιλογή.
Εγω μίλησα γενικά, πχ σε άλλο φόρουμ κάποιος πρότεινε cherokee 2.8diesel αντί για GV.2.0 επειδή είναι ντίζελ και είναι οικονομικότερο. Το cherokee όμως στο συγκεκριμένο παράδειγμα έχει μεγαλύτερη κατανάλωση ενώ είναι και πιο αργό.
Συνήθως για δεδομένο κόστος τα ντίζελ είνα οικονομικότερα αλλα και πιο αργά. Αυτό που ήθελα να πω είναι να μην έχετε παροπίδες και να εξετάζετε το κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά, όχι με κανόνες "ντίζελ-->δεν καίει τίποτα" κλπ.
*= σαν πιο αντικειμενικές μετρήσεις κατανάλωσης θεωρώ την μέση κατανάλωση τεστ απο τις δοκιμές των 4 Τροχών. Οι τυποποιημένες είναι ενδεικτικές αλλα έχουν αρκετή απόκλιση στην πράξη και όχι ίδια σε όλα τα αυτοκίνητα. Οι πλέον αναξιόπιστες είναι οι μαρτυρίες που ακούω απο διάφορους οδηγούς μιας και ο καθένας οδηγεί διαφορετικά και -κυρίως- υπολογίζει διαφορετικά την κατανάλωση.
Τάσο λες τα εξής για τα ντίζελ:
-έχει καθαρότερους ρύπους
Αυτό είναι η μισή αλήθεια, γιατί κάποιοι ρύποι εμφανίζονται μειωμένοι σε σχέση με τα βενζινοκίνητα, κάποιοι δεν εκπέμπονται καθόλου απο τα ντίζελ αλλα εδώ έχουμε σωματίδια αιθάλης τα οποία όσο και αν μειωθούν (με παγίδες αιθάλης) υπάρχουν πάντα και είναι καρκινογόνα και επικύνδηνα.
- δουλεύει κάτω απο το νερό
Το μόνο πλεονέκτημα είναι πως δεν θα βραχυκυκλώσουν τα μπουζί (που δεν υπάρχουν) αλλα αν μπεί κάτω απο το νερό ο κινητήρας θα χαλάσουν 10718 άλλα εξαρτήματα. Φυσικά μπορούν να αδιαβροχοποιηθούν αλλα αν κάνεις όλη τη βαβούρα αυτή αδιαβροχοποιείς και τα μπουζί. Τα ντίζελ επίσης έχουν και πρόβλημα με την τουρμπίνα που αν δουλεύει σε μεγάλες θερμοκρασίες θα έχει πρόβλημα με το νερό ενώ είναι και πανάκριβη.
- μεγαλύτερη μακροζωία
Μύθος. Απο που προκύπτει αυτό?
- μεγαλύτερη αξιοπιστία
Μύθος επίσης. Απο που προκύπτει και αυτό? Ειδικά στο παράδειγμα του Troll ο ντίζελ είναι Renault
- μικρότερο κόστος συντήρησης
Εκτός απο την έλλειψη μπουζί γιατί έχουν μικρότερο κόστος συντήρησης εν γένει οι ντίζελ? ίσα ίσα που για δεδομένη ισχύ είναι αρκετά πιο περίπλοκοι ενώ είναι εξαιρετικά ευπαθείς σε νοθευμένα καύσιμα.
Αν βάλεις νοθευμένη βενζίνη το πιθανότερο να μην πάθει τίποτα ο βενζινοκινητήρας, αν βάλεις νοθευμένο ντίζελ το πιθανότερο να χαλάσεις την αντλία του common rail, 2-3 χιλιάρικα ζημιά.