
http://www.intercotire.com/tires.php?id=7&g=1
Super Swamper TSL Special Service είναι ολόκληρο το όνομα .
Ειναι φτιαγμένα για ελαφρά 4χ4 , στην ιστοσελίδα της interco της εταιρείας που τα φτιάχνει η περιγραφή λέει ότι είναι για wrangler και land cruiser (εννοεί τα παλιά βεβαίως όχι τα SUV μετά το 97) .
Το weight rating τους ειναι πράγματι χαμηλό για τόσο μεγάλα ελαστικά και δείχνει έτσι πως η περιγραφή τους ταιριάζει . Στην πραγματικότητα η εταιρεία τα είχε φτιάξει για τα διπλοάμπινα Ford f-350 που έχουν 4 ζαντολάστιχα στον πίσω άξονα , αλλά ποτέ δεν έκαναν επιτυχία σε αυτόν τον τομέα . Για την ακρίβεια ούτε στα ελαφρά 4χ4 είχαν επιτυχία τουλάχιστον έτσι όπως μας τα λέει η εταιρεία . Στην πραγματικότητα οι Αμερικανοί ποτέ δε θα έβαζαν τόσο στενό ελαστικό σε wrangler , πρώτον και κυριότερο γιατί θα έδειχνε περίεργο στον όγκο του wrangler και δεύτερον γιατί έχουν σοβαρό πρόβλημα να καταλάβουν τι σημαίνει πρόσφυση και πως αυτή επηρεάζεται από το φάρδος και την κατανομή για την ακρίβεια του πέλαμτος του ελαστικού και επιμένουν να βάζουν τερατώδη ελαστικά φάρδους από 12.5 ιντσες και πάνω για όλα τα εδάφη . Αλλά αυτό ειναι μια άλλη ιστορία . Περιοριχμένη επιτυχία είχαν και έχουν μόνο σε Samurai , αυτά και τα Super swamper LTB.
Το ελαστικό το είχα δεί πρίν αρκετά χρόνια στην ιστοσελίδα της εταιρείας και το είχα βάλει στο μάτι .Πρίν από 4 χρόνια επίσης είχα δεί τι ΔΕΝ μπορεί να κάνει το απλό TSL σε αγώνα τριαλ στην τερραντούρα σε μεγάλο φάρδος και παρότι δεν ήξερα από πρώτο χέρι εάν τα SS θα ήταν καλά είχαν παρόλα αυτά τα σωστά χαρκατηριστικά , δλδ αυτά που έψαχνα για το Jimny . Μικρό φάρδος , τακούνια που εξέχουν πολύ , μεγάλο βάθος πέλματος , μπιπ πλαινά , υψος κοντά στις 34 με 35 ιντσες . Τα εδάφη της ελλάδας και οι διαδρομές που μου αρέσουν δεν μοιάζουν με βράχόκηπους που κάθε βράχος είναι στο μέγεθος σκαθαριού της VW , εχουμε πολύ χώμα με βραχώδες υπόβαθρο , τις περισσότερς φορές έχουμε γλίτσα παρά πραγματικά απύθμενη λάσπη και οι διαδρομές γίνονται αληθινά ενδιαφέρουσες μόνο οταν χιονίσει . Στις σπάνιες περιπτώσεις που μας επιτρέπεται και ειναι και πολιτικά ορθό να βγούμε εκτός δρόμου και πάλι οι διαδρομές σπάνια θα ειναι έτσι που να εχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Τα ελαστικά ήρθαν από Αμερική και μας ταλαιπώρησαν αφού συνέπεσαν με την απεργία των λιμενεργατών . Η τιμή τους μικρότερη από την τιμή που θα τα έπαιρνα από το Βέλγιο , Ελλάδα δεν έψαξα καν. Επίσης η τιμή τους ειναι ιδια με αυτα του Kaiman της Μαλαπέρδα . Ειχα την τύχη και την ατυχία να φορέσω πρώτος στην Ελλάδα τα Καιμαν και να μάθω από πρώτο χέρι τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα τους. Τα σκληρά πλαινά , την τάση τους να ξεζαντάρουν , την απώλεια πρόσφυσης σε οτιδήποτε αλλο εκτός από απύθμενη λάσπη (αντε βρες απύθμενη ) , ενα ελαστικό που γενικά ειναι Overrated και την αρχή την είχα κάνει εγώ δίνοντας τότε υπερβολικά καλές κριτικές .
Τα SS μοιάζουν σε πολλά χαρακτηριστικά με τα Καιμαν αλλα αυτά ειναι μόνο τα θετικά που είχαν . Μέχρι τώρα ολα τα μειονεκτήματα των Καιμαν ειναι απόντα στα SS. Μετά από τα λίγα χιλιόμετρα που έκανα στο Μαίναλο , που όμως είχαν όλα τα εδάφη θα δώσω αυτά που είδα σαν συν και σαν μείον .
Συν
1.Πρόσφυση
Στο πατημένο χώμα αφήνουν πίσω ροδιά , δεν κάνω πλάκα , νομίζεις οτι είναι φρέζα , απλά ειναι εκπληκτικά .
Στην λάσπη δεν τα είδα ποτέ μπουκωμένα , τα Καιμαν μπούκωναν στα κεντρικά τακούνια σε πολυ λάσπη , αυτά με πίεση 20 καθαρίζουν χωρίς να χρειαστεί γκαζιά .Τα εξωτερικά τακούνια πάντα καθαρά αφού ειναι ασύμμετρα , ακόμα καλύτερα δλδ από τα Καιμαν.
Στο χιόνι ανέβαινα πισωκίνητος και τα παιδιά με τα αναγωμομένα με 4χ4 , μακάρι να κρατήσουν μέχρι του χρόνου για να τα δοκιμάσω σε πολύ χιόνι με κατεβασμένη την πίεση στο 8 , θα γελάσουμε πολύ .
Τα πλαινά είναι σκληρά οταν πατήσεις εξωτερικά με το δάχτυλο αλλά στην κάθετη πίεση όπως όταν περνάς μια ανωμαλία με ταχύτητα γίνονται χαλί αέρα. Πρώτη φορά πέρναγα έτσι από πετρώδες έδαφος ακόμα και με την πολύ σκληρή ανάρτηση που έχω .
Στο Ναύπλιο παρκάραμε στην παραλία και πάτησα σε μια ρίζα ενός πεύκου με πάχος όσο μια γροθιά . Με έκπληξη είδα το ελαστικό να έχει στην κυριολεξία αγκαλιάσει την ρίζα . Εκπληκτικά.
Μείον
Τιμή
Δεν ξέρω πόσο θα κρατήσουν , αυτό που έγραψα σαν συν για το οτι αφήνουν ροδιά ακόμα και στο πατημένο δείχνουν πόσο επιθετικό πέλμα έχουν και αυτό συνήθως σημαίνει μικρή αντοχή στον χρόνο
Επειδή ειναι μεγάλα σε ύψος φαίνονται αρκετά στενά . Οταν τα πρωτοείδα στην παλέτα του τελωνείου που ήταν πατημένα για 6 μήνες φρίκαρα . Τώρα πάνω στο jimny δείχνουν αρκετά στενά , ισως του χρόνου να αλλαγούν και να πάω για φάρδος 10.5 και TSL LTB , αλλα αυτό θα το δούμε είναι νωρίς ακόμα .
Γενικά μόνο καλά λόγια . Λίγοι με Jimny , ισως και κανένας να μην βάλει ποτε τέτοια διάσταση αλλά πραγματικά μέχρι τώρα το μόνο που μπορώνα πω ειναι ...δεν ξέρετε τι χάνεται . Εχει και μικρότερα ελαστικά η εταιρεία και μετά από αυτό που γνώρισα θα τα έπαιρνα ανεπιφύλακτα.