Υπάρχον 2 είδη υπερτροφοτότησης (κυρίως 2 τουλάχιστον)
Η πιο γνωστή λύση είναι ο υπερσυμπιεστής εξάτμισης , το τούρμπο που λέμε οπου έχουμε 2 φτερωτές σε κοινό άξονα.Η μια φτερωτή κινείται απο τα καυσαέρια εκμεταλευόμενη την κινητική τους ενέργεια που αλλιώς θα πήγαινε χαμένηκαι η άλλη συμπιέζει περισσότερο αέρα (αρα και μείγμα) στην εισαγωγή. Τα κυριότερα μειονεκτήματα είναι η καθυστέρηση στην απόκριση του γκαζιού και ίσως η μεγάλη θερμοκρασία της τουρμπίνας, πλεονέκτηματα η μεγάλη αύξηση ισχύος και η ευκολία της μετατροπής.
Μηχανική υπερτροφοδοσία έχουμε όταν ο συμπιεστής κινείται απο το στρόφαλο και όχι απο τα καυσαέρια.Συνήθως είναι μια αντλία (γραναζωτή με 3 λοβούς πχ για το kompressor της mercedes) αλλα υπάρχουν και άλλα είδη όχι πολύ δημοφιλή. Μειονεκτήματα, δυσκολία στην εγκατάσταση σαν μετατροπή, κοστος και οχι τοσο μεγάλη αύξηση απόδοσης όσο το turbo.Μεγάλο πλεονέκτημα η πλήρως γραμμική απόδοση χωρίς υστέρηση και η χαμηλή θερμοκρασία λειτουργίας.
Με βάση τα παραπάνω η μηχανική υπερτροφοδότηση είναι ιδανική για την περίπτωσή μας εφόσον γίνει σωστά.
Τωρα επι του θέματος είχα δεί σελίδα με μετατροπή turbo jimny (δεν την θυμάμαι) αλλα τίποτα για compressor. Αξίζει να το ψάξουμε πάντως.
Αν θέλετε Link για το πως δουλέυει ενα σύστημα με compressor επιφυλάσομαι
