από hondros » Τετ Δεκ 21, 2005 12:03 am
Σύμφωνα με το manual, το ΜΕΓΙΣΤΟ επιτρεπόμενο βάρος στην οροφή είναι 30 kg, δηλαδή 7,5 kg ανά πόδι μπάρας.
Αυτό σημαίνει 12 kg περίπου απόβαρο μπαγαζιέρας + 5 kg περίπου οι μπάρες = 17 kg, άρα διαθέσιμο για φόρτωση 13 kg !!!
Φορτώνεις δηλαδή ένα σακβουαγιάζ και είσαι-δεν είσαι ''παράνομος''.
Ο κατασκευαστής έχει εξαντλήσει, όπως φαίνεται, κάθε όριο αυστηρότητας, για να την βγάλει καθαρή σε περίπτωση που στραφεί κάποιος εναντίον του, ύστερα από ατύχημα λόγω φόρτωσης.
Μοιάζει με τα όρια στις Εθνικές Οδούς, εκεί που δεν μπορούν να φτιάξουν σωστό δρόμο, σου πετάνε ένα όριο 50 km/h και η ευθύνη δική σου μεγάλε.
Ποιός σου είπε να πας με 55 km/h ?
Ας αφήσουμε όμως τα αστεία.
Εκτός από τη στατική καταπόνηση, υπάρχει και η δυναμική καταπόνηση.
Φανταστείτε πχ την περίπτωση, το φορτίο να κατανέμεται περισσότερο στην μπροστινή μπάρα, να πας με 140 km/h και να χρειαστεί να τσαρουχώσεις το φρένο.
Τότε τα 7,5 kg ανά πόδι, άν το οδόστρωμα είναι τραχύ, μπορεί να γίνουν και 20, 30, 50 kg ανά πόδι (ανάλογα τις συνθήκες).
Αυτά για τη θεωρία.
Στην πράξη, έχω φορτώσει τη δική μου μπαγαζιέρα περίπου 30 kg (καθαρό φορτίο) και όντως στο ταξίδι τα πράγματα δυσκολεύουν απαιτώντας ευλάβεια στους χειρισμούς, καθώς σε απότομες τιμονιές το αυτοκίνητο
''ξεχνιέται'' στην αρχική του θέση.
Κακά όμως τα ψέματα, αν δεν έχεις άλλο αυτοκίνητο, η μπαγαζιέρα είναι άκρως απαραίτητη.
ΓΙΑΜ ΓΙΑΜ ΓΙΑΜ !!!