Ρε παιδιά τον μπερδέψατε τον άνθρωπο χωρίς λόγο.
Γιάννη άν έχεις όρεξη για διάβασμα ο άνθρωπος που τα έγραψε αυτά είναι αυθεντία .
Διάβασε προσεκτικά τα sections Τhe All important step + tuning the antenna.
Η λύση των Co phased κεραιών είναι καλή για αυτοκίνητα που έχουν πολυαστερική ή τέλος πάντων μη μεταλική σκεπή , όπως πχ τα Cabrio η και κάποια φορτηγά . Η κεραία μας στο CB χρειάζεται counterpoise , το είδα κάπου γραμμένο ως αντίβαρο , για να λειτουργήσει . Φαντάσου ότι η κεραία είναι το θετικό και το αμάξωμα το αρνητικό , ή γή . Εάν δεν έχεις γή δεν εκπέμπεις. Οπότε σε ένα Cabrio πχ βάζεις δύο κεραίες συμφασικά που η μια λειτουργεί ως reflector κάνει δηλαδή την δουλειά του αμαξώματος -γης και η άλλη εκπέμπει .
Kεραίες που είναι base loaded που δηλαδή έχουν πηνίο στην βάση (τον λόγο τον εξήγησε παραπάνω ο ΜΙχάλης ) δεν κάνουν για co phasing . Αυτό σημαίνει όμως ότι θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις κεραίες που έχουν πηνίο στην μέση και πάνω. Τέτοιες κεραίες εκτός ότι είναιδύσκολο να βρείς στην Ελλάδα έχουν και το μειονέκτημα να είναι όλες αρκετά ψηλές. Οι καλύτερες κεραίες για αυτή τη δουλειά θα ήταν δύο Λ/4 χωρίς πηνία δηλαδή 2.75μ. η κάθε μία. Βέβαια υπάρχουν και οι μικρές μαγνητικές που έχουν το πηνίο στην μέση αλλά και πάλι για ποιόν λόγο να το κάνεις .
Και διάβασε από το ίδιο site και αυτό που νομίζω αρκεί για τώρα. Εάν θές και άλλα πές μου .
ΥΓ Γιώργο η optimum απόσταση μεταξύ κεραιών για τα 27 ΜΗΖ είναι Λ/4 εάν απλώς θέλεις να έχεις μια μικρή αύξηση στο gain , όχι βεβαίως όλο το 3 db , και να κρατήσεις τον αρχικό λοβό χωρίς να κατευθύνεις . Εάν είναι μεταξύ λ/4 και λ/8 θεωρητικά ο λοβός θα ειναι διογκωμένος στα πλάγια. Κάτω από λ/8 το σήμα θα είναι χειρότερο από μια μονή κεραία.
Το καλώδιο από το ταυ στην κεραία χρειάζεται να είναι 75ohm όπως το RG 59 . Από το ταυ στο CB 50ohm όπως το RG 58 ..........eeeeeeee παράλληλα είναι τοποθετημένες .