Λοιπόν, με τα σχηματάκια νομίζω θα είναι σαφές:
Η ζανφόρ ή στα ελληνικά αντιστρεπτική ράβδος είναι ενα 'ελατήριο' που συνδέει τον ένα τροχό με τον άλλο.Οταν λέμε ελατήριο δεν είναι στη μορφή που έχουμε συνιθίσει (τα σπειροειδή) αλλα είναι σαν 'Π'.
Το κάθε άκρο του Π πιάνει στον κάθε τροχό ωστε όταν αυτός συμπιέζει την ανάρτηση να συνπαρασύρει μέσω της στρέψης του πλαισίου τον απέναντί του.
Με απλά λόγια η αντιστρεπτική περιορίζει την διαφορά που έχει ο ένας τροχός με τον άλλο όσον αφορά τη συμπίεση της ανάρτησης.
Πχ στις στροφές όταν το αυτοκίνητο γέρνει οι εξωτερικοί τροχοί συμπιέζουν την ανάρτηση ενώ οι εξωτερικοί εκτείνονται. Η αντιστρεπτικοί "παίρνει" λίγη απο την συμπίεση του εξωτερικού τροχού και την μεταφέρει στον εσωτερικό εξισορροπόντας την κατάσταση και ουσιαστικά μικραίνοντας τις κλίσεις στις στροφές (ουσιαστικά γι'αυτό το λόγο υπάρχει).
Το πλεονέκτημα είναι πως όπως είπαμε πιο πάνω περιορίζονται οι κλίσεις στις στροφές.
Το μειονέκτημα είναι πως ο ένας τροχός επηρεάζει τον άλλο ακόμα και όταν δεν θέλουμε, πχ σε συνθήκες trial η αντιστρεπτική δεν αφήνει τον τροχό να κρεμάσει αρκετά επειδή δρά σαν να είχαμε σκληρότερο ελατήριο.
Στα παρακάτω σχηματάκια νομίζω η λειτουργία είναι προφανής:
H αντιστρεπτική είναι το κόκκινο εξάρτημα και στηρίζεται στην ανάρτηση (εδώ άκαμπτος άξονας σαν το jimny) και φυσικά στο αμάξωμα (κίτρινο εξάρτημα).
Οπως φαίνεται στη δευτερη εικόνα οπου ο ένας τροχός έχει ανέβει σε βουναλάκι η αντιστρεπτική παραμορφώνεται και συμπαρασύρει και τον απέναντι τροχό.
edit: επειδή η δευτερη εικόνα με το βουναλάκι ισως δεν φαίνεται καλά άλλη μια όψη της ίδιας:
Tα σινεμπλόκ δεν είναι τίποτα άλλο απο κομμάτια απο σκληρό ελαστικό υλικό που παρεμβάλλονται στα σημεία που βιδόνονται τα διάφορα εξαρτήματα της ανάρτησης. Ο λόγις που υπάρχουν είναι για να μειώσουν το 'κοπάνημα' που θα είχαμε αν τα εξαρτήματα της ανάρτησης ήταν συνδεδεμένα με εντελώς άκαμπτο τρόπο.
Επίσης επειδή τα εξαρτήματα της ανάρτησης δεν κινούνται πάντα σε συγκεκριμένες τροχιές (ανάλογα της σχεδίαση πάντα) τα σινεμπλόκ βοηθούν στο να περιορίζουν τις κινήσεις τους.